Ekonomi

Hazır giyim sektörü 2023’ün ikinci yarısından umutlu

Türkiye İhracatçı Birlikleri nezdinde sürdürülebilirlikte öncü konumunda olan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Avrupa’daki durgunluğa rağmen 2021 yılındaki performansını sürdürürken, 2022 yılını 1 milyar 472 milyon dolarlık ihracatla geride bıraktı. , güç krizi, Rusya-Ukrayna savaşı ve parite kaybı.

2023 yılında 1,6 milyar dolar ihracat hedefleyen EHKİB, yılın ikinci yarısından umutlu.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Lideri Burak Sertbaş ile Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Çağlar Bağcı, 2022 yıl değerlendirmesini ve 2023 gündemini ve gelecek döneme ilişkin hedeflerini düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı. .

EHKİB 2022’de başardı

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Lideri Burak Sertbaş, “Avrupa’daki durgunluk, elektrik krizi, Rusya-Ukrayna arasında devam eden savaş ve parite kayıplarına rağmen 2022’nin çok kötü bir yıl olduğunu söyleyemeyiz. . Türkiye genel hazır giyim ihracatımız geçen yıla göre dolar bazında yüzde 5 artarken, euro bazında bu artış yüzde 18 oldu. EHKİB olarak yaşadığımız döngüsel zorluklara rağmen geçen seneye göre aynı rakamları yakalamayı başardık. Türkiye’nin toplam hazır giyim ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 5 artarak 21,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. dedim.

Sertbaş, “2022 yılında EHKİB ihracatımız 1 milyar 472 milyon dolara ulaştı. Birliğimizin Fransa’ya ihracatı yüzde 43 artışla 71 milyon dolara, ABD’ye ihracatımız ise 65 milyon dolara ulaştı. Biliyorsunuz hazır giyim şubemiz ülkemizde katma değeri en yüksek sektörlerin başında geliyor. Tüm zorluklara rağmen EHKİB olarak 2023 ihracat hedefimizi 1,6 milyar dolar olarak belirledik. 2023 yılının ilk yarısının hazır giyim branşı için genel konjonktürden dolayı zor geçmesini bekliyoruz. 2023 yılı 20 günlük rakamlarıyla karşılaştırıldığında AHKİB’de yüzde 15, Türkiye genelinde yüzde 5 eksi bir orandayız.” dedi.

Para birimi bastırma uyarısı yok

Yüksek enflasyon ortamında kurun baskı altına alınmaması gerektiğini vurgulayan Sertbaş, seçim sonrası ekonomik koşulların halkı rahatlatacak bir konuma geleceğini düşünüyor.

“Asgari fiyat artışı ticareti ve ihracatı etkilememeli. İşgücü oranına baktığımızda istihdamda ilk branş olarak personel maliyetinin en yüksek olduğu branşımızdan dolayı en çok taban fiyat artışı bizi etkilemektedir. Minimum 8 bin 500 TL’ye bir sözümüz yok. Döviz kuru yükselmediği için rekabet gücümüz olumsuz etkileniyor. Bölümümüzde tüm fiyatları yüzde 50 artırdık. Bu nedenle döviz kurunun artması gerektiğini savunuyoruz. Biz her zaman umutluyuz. 2023’ün ilk altı ayını kaybetmiş gibi görünsek de ikinci altı ayda Avrupa’daki durgunluk geriledikçe daha iddialı bir alıcı portföyü ile karşılaşacağız. 2023 yılının ikinci yarısından umutluyuz. Sektörümüzün katma değerli ihracatının olmazsa olmazı tasarım. 1990’larda kapasite, 2000’ler ve sonrasında tasarım sattık ve hatta tasarımda o kadar düzgün bir noktaya geldik ki müşterilerimiz tasarımlarımızı alıp Uzakdoğu’da yaptırdı.”

Türkiye sürdürülebilirliğe çok kolay adapte olabilecek bir konumda.

Sertbaş, “Çin’deki son durum, Avrupa’da devam eden ve 2023’te de devam etmesi beklenen savaş nedeniyle enerji maliyetlerindeki artış, parite kaybı, ülkede finansmana erişim zorluğu, maliyeti hesapladığımızda biz 2022’de çok zor günler geçiriyoruz. Yılın ilk yarısında da devam edeceğini öngörüyoruz. Tüm olumsuz gelişmelere rağmen sürdürülebilir üretim bizim için önemini koruyor. Türkiye sürdürülebilirliğe çok kolay adapte olabilecek bir konumda. Sektörümüz sürdürülebilirlik konusunda daha fazla teşvik almalı. Sürdürülebilir yatırımla ilgili takviyeler Türkiye’de hayata geçirilirse diğer ülkelere göre daha fazla avantajımız olur” dedi. dedim.

Burak Sertbaş, “Sınırda karbon vergisinin ton başına 30 veya 50 Euro olarak düzenleneceği tahmin ediliyor. Bu düzenlemelerin Türk hazır giyim bölümü için yılda yaklaşık 130-190 milyon Euro’ya mal olacağı tahmin ediliyor. Maliyeti düşürmek ve departmanı Yeşil Mutabakat’a hızlı bir şekilde hazırlamak için çeşitli projeler ve bilgilendirme faaliyetleri yürütüyoruz. Ticaret Bakanlığı’na bahisle ilgili görüşlerimizi ifade eden bir mektup yazdık ve sürdürülebilirliğe ilişkin güncel bir temel paketin duyurulacağını umuyoruz.” dedi.

Dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı ABD’de yeni iş bağlantıları kurmayı planlıyoruz.

Sertbaş, “Avrupa’da durgunluk muhtemelen devam edeceği için yılın son çeyreğinde de benzer bir noktada satışlarımız devam edecek. Ancak sakinliğin uzun sürmeyeceğini ve 2023 yılının ikinci yarısı ile birlikte ana ihracat pazarımız olan Avrupa’da bir toparlanma olacağını düşünüyoruz. Tüm bu gelişmeler ışığında 2023 yılında yaşanan zorlu gelişmelere rağmen ihracatımızı geliştirerek ve hedef pazarlarımızı genişleterek ihracat hedeflerimize ulaşacağımızı ümit ediyoruz. Ticaret Bakanlığımızın desteği ile yeni iş ilişkileri kurmayı planlıyoruz. özellikle dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı ABD’de “Uzak Ülkeler Stratejisi” doğrultusunda. Bu amaç doğrultusunda Ocak ayında PV Manufacturing New York fuarında 11 firma ile milli katılım organizasyonumuzu gerçekleştirdik ve oldukça verimli geçtiğini söyleyebilirim. Ocak ayında yine Münih Fabric Start The Source fuarına 12 firma ile milli katılım organizasyonumuzu düzenliyoruz. Şubat ayında gerçekleştirilecek olan PV Manufacturing Paris fuarında 18 firma ile milli katılım organizasyonumuzu gerçekleştireceğiz. Bu dönemde Avrupalı ​​alıcıların yoğun ilgisinden faydalanmak adına üretici firmalarımızın PV fuarlarına katılmasını büyük bir fırsat olarak görüyorum.” dedim.

Düşük faiz, düşük kur sürdürülemez: Şu anda ihracatımızı rahatlatacak kur 23-25 ​​aralığı

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Çağlar Bağcı, “Yıl başından beri dolar kuru baskı altına alındı. Şu an ihracatımızı rahatlatacak kur 23-25 ​​aralığı. Bu tüm segmentler için geçerlidir. Avrupa’da resesyon korkulduğu gibi olmadı. Mart veya Nisan’dan sonra siparişlerde artış bekliyoruz. Orta vadede talep düşüşü olmayacak. Böylesine zorlu bir konjonktürde başta hazır giyim şubesi olmak üzere tüm departmanlar gerekirse sıfır kârla tüm müşterilerini elde tutmak zorunda kalıyor. Müşteri ikamesi yoktur. Düşük faiz ve düşük döviz kurları sürdürülemez.” dedim.

2024’ten sonra hazır giyimin yıldız segment olacağını konuşacağız.

Bağcı, “Bugün asgari fiyat 430 euro civarında. Bu rakam 600-700 Euro’ya gelse de şube olarak daha katma değerli işlere ağırlık vererek üretmeye ve ihracata devam ediyoruz. Ancak istihdam o kadar yüksek değil. Şubemiz tasarım, nitelikli iş gücü ve sürdürülebilirlik açısından çok avantajlı. Şirketlerimiz AB Yeşil Mutabakatına hazır. Rakiplerimizin çok ilerisindeyiz. Ancak yatırım yapmak güç ister. Biz umudumuzu kaybetmeyiz. 2024’ten sonra hazır giyimin yıldız segment olacağını konuşacağız. Daha katma değerli mallar üretmeliyiz. Payımız ne olursa olsun güçlü ve ayakta kalacaktır.” dedim.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

kemaliyehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu